Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy chtějí, aby jim zákazníci zobali z rukou

16. 03. 2014 9:00:00
Mnozí zaměstnanci firem působících v oblastech, ve kterých je aktivní jednání se zákazníkem na denním pořádku, by byli velmi rádi, kdyby měli na své klienty větší vliv a mohli je úspěšně manipulovat vždy, kdy se jim to hodí. Někteří chtějí být bohy, ke kterým všichni vzhlíží a kteří jedním pohledem nebo lusknutím prstů změní myšlení zákazníka, jenž jim bude zobat z rukou.
Takové chování samozřejmě v moderní společnosti není vhodné. Naštěstí stále existují etické kodexy a pravidla, která dávají skutečně smysl. Asi nejdůležitějším pravidlem je, abychom se chovali slušně. Takové chování je základem pro úspěšný start. Zároveň ovlivní klienta v tom, jestli se k nám vrátí nebo ne. Na tomto bodě se zakládá případná manipulace zákazníka - pokud se nebudeme chovat slušně, těžko nám bude zobat z ruky.
Podle mého názoru by každá firma měla investovat čas a peníze do přípravy svých zaměstnanců na jednání s klienty a na rozhovor s nimi. Zaměstnanci jsou přeci jednou z nejdůležitějších vizitek, která nám téměř okamžitě prozradí kvalitu a profesionalitu společnosti. Není tedy opravdu vhodné zanedbávat školení, workshopy a teambuildingové semináře, kde si mohou mezi sebou zaměstnanci trénovat obchodní dialogy.
Zaměstnanci by měli projít také školením, v průběhu kterého se naučí správné prezentace, argumentace a vystupování. Případně mohou přidat i ideální řešení konfliktů.
Klientům není obtížné nabídnout sklenici vody, sušenky nebo nějaký drobný dar. Naopak velmi složité je vzbudit v nich naši důvěru a pěstovat s nimi dobrý vztah. Samozřejmě je vhodnější myslet to upřímně, nebýt falešný a nepředstírat jen proto, že chceme prodat produkt. Bohužel, ve většině případů to není pravda. Věřím, že když mi zaměstnanec nějaké firmy vnucuje výhodný balíček a přesvědčuje mě o všech jeho úžasných a nenahraditelných výhodách, opravdu to nedělá z vlastního a upřímného přesvědčení, ale pouze proto, aby splnil předem dané podmínky své smlouvy.
Pokud tedy chceme, aby zákazníci nejen pili z našich sklenic, ale také zobali z našich rukou, musíme se chovat především morálně správně, rovněž nesmíme zapomenout na profesionalitu a také na základy společenského chování.
Autor: Jakub Pavlovský | neděle 16.3.2014 9:00 | karma článku: 6.06 | přečteno: 471x

Další články blogera

Jakub Pavlovský

Kočkafé Freya: čtyři spící kočky, nuda a nedobrá káva

S přáteli jsme se několik týdnů chystali navštívit nově otevřenou kočičí kavárnu na pražském Žižkově. Všude na internetu bylo velké haló a samé pozitivní ohlasy a rozhovory. Proto jsme se těšili, že ochutnáme dobrou kávu a přitom se budeme mazlit s kočkami. Realita byla poněkud odlišná.

2.11.2014 v 21:00 | Karma článku: 21.47 | Přečteno: 10644 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze bestselleru „Koruna“ od Kiery Cassové

Princezna Eadlyn Schreavová z Ilei stojí před těžkým rozhodnutím, aby upevnila královský trůn, musí si v zoufale krátké době najít manžela. Dá se to stihnout za dva měsíce? To nám prozradí román „Koruna“ od Kiery Cassové.

26.7.2017 v 18:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 10 | Diskuse

Jan Ziegler

Izraelci a Němci se postavili ruským výtržníkům

Nechybělo mnoho a moje žena, pokladní na jednom z nejkrásnějších českých zámků – Hluboké nad Vltavou, zmáčkla nouzové tlačítko. Naštěstí stateční muži stále existují a přišli jí na pomoc.

26.7.2017 v 17:58 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 247 | Diskuse

Jiří Turner

Jsi s Nohavicou, nebo s Ebenem?

Marek Eben si nedávno na festivalu rýpl do hlavy státu, což nijak nepřekvapilo, neboť svou orientaci nijak netají. Jaromír Nohavica si tu a tam rýpne do ledaskoho, byť své postoje obvykle nedeklaruje, teď se ale vyfotil s Okamurou

26.7.2017 v 12:03 | Karma článku: 34.84 | Přečteno: 3165 | Diskuse

Jindřich Chmelař

Hrdost a sebevědomí - základ národa

Pokud nemá zdravé sebevědomí jedinec, neumí jednat s ostatními lidmi jinak než z pozice podřazenosti či nadřazenosti. Sebevědomí se změní na pýchu či pocit méněcennosti a hrdost se zkřiví na pohrdání nebo ponižování se.

26.7.2017 v 11:39 | Karma článku: 14.86 | Přečteno: 389 | Diskuse

Jiří Turner

Blogeři jsou banda hlupáků, pochopitelně vyjma mě

Měl bych na takové vyjádření nárok, kdybych mohl argumentovat nějakým evidentně hloupým blogem? A mohli by se oprávněně cítit dotčeni i ti autoři, kteří jindy a jinak úplně stejným způsobem paušalizují?

26.7.2017 v 9:24 | Karma článku: 15.39 | Přečteno: 573 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2451
Rozhodl jsem se napsat své názory na společnost a postřehy z ní. Doplním je také různými doporučeními a zajímavostmi. Napíšu také o tom, jací jsou lidé v různých situacích v Praze a přidám k tomu pár rad, které se hodí znát.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.